A kormány Triesztben NEM KIKÖTŐT VÁSÁROLT, hanem egy LEPUSZTULT IPARTERÜLETET, egy egykori olajfinomítót.
A Parlamentben kérdeztem Szijjártó Péter államtitkárát – a tények:

- Azt harsogta a kormánysajtó pár hete, hogy „újra van tengeri kikötőnk” – nos, a kormány egy használaton kívüli olajfinomítót vásárolt, ami kapcsán csak tervezik, hogy valamikor tengeri kikötő lesz – a rengeteg kármentesítési munka után.
- Nem tudjuk, hogy mennyibe fog mindez kerülni, és azt sem, hogy mikor zárulnak le a munkálatok – tehát mikor lesz ez valóban működő kikötő.
- Ha a trieszti kikötő valóban képes lesz kiszolgálni a magyar cégek igényeit – ahogy SZIJJÁRTÓ Péter ígérte – akkor SEMMI szükség a konkurens pireuszi kikötő elérését célzó, 1000 milliárdos Budapest-Belgrád vasúti projektre! A kormány ezt NEM ISMERI EL! Egymásnak konkurenciát jelentő kikötők elérésére költik a közpénzt!
- A kormány a szlovéniai KOPER kikötőjéhez vezető vasútvonal fejlesztésére IS hatalmas összegeket akar költeni – erre már nem is válaszolt az államtitkár. A Parlament nemrég tárgyalta a javaslatunkat a Budapest-Belgrád vasúti projekt leállításáról.